-

GÅRDAGEN

Kategori: vardag

Får se om jag hinner skriva nått innan jag slänger datorn i golvet för att internetet är äckligt segt!

Halv tolv igår åkte jag och G ut till Östa och tog ett snabbt dopp, iallafall jag. Sen när jag låg på stranden fick jag plötsligt en idé om att gå hem till Tärnsjö. Vilket jag inte borde ha sagt högt, för Sara tyckte också vi borde testa. Så runt ett kanske? Då började vi iallafall vår vandring, och jag ångrade det redan när vi hade kommit till lilla trailernerfarten.
Kom hem lite efter tre, och varmt var det! Och jag gick bara i ballerinaskor så när jag kom hem hade jag skavsår på hälen och grymt ont i tårna :-(
Men jag tycker iallafall vi var duktiga!

Sen runt kvart i sex, så kom tvillingarna och hämtade upp mig och sen vidare till Sara. Sen cyklade vi ner på lite träning, utan tränare. Och det gick ju inte så bra för mig med mitt skavsår och onda tår.
Runt halv åtta sådär cyklade vi ut till Östa för lite bad hade vi tänkt! Och det gick ju riktigt bra och vi fick i oss en glass och hade det riktigt skoj :-)
Det var rätt varmt i vattnet också, iallafall på ytan. Fast sen blev det lite kyligt. När alla hade klätt på sig och vi hade nästan busat klart så kom nån med smart idé, att vi kunde grilla! Så Jennie's mamma kom med lite korv och bröd och vi åkte till stugan och borjade grilla. Gick inte så bra med brasan i början men sen fixade vi det också.
Så vi hade det riktigt mysigt och trevligt. Vi åt, åt och pratade och pratade ännu mer. Sen kvart i tolv satte sig dom på cyklarna och for hem, medans jag stannade kvar och sov i stugan :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: