-

nattervan

Kategori: music



Nu går jag och lägger mig, och mitt rum står äntligen stilla..och jag mår mycket bättre. Har suttit och pillat på designen också, ninte mycket ändring och jag är inte heller nöjd. Men jag orkar inte mer nu, ska göra klart matteläxan snabbt, duktig som jag är :)
PUSSSELI.

i'm happy i have just you

Kategori: vardag

Bra jag mått eller mår idag...allt i skolan snurrade idag, inte kul. Har Sveriges huvudvärk, och trött som en åsna! Hoppas det blir bättre tills imorn, annars stannar jag at home.
Annars gick skolan rätt bra. Slutade halv två och kan tala om att det var super! Hem och städa, hade jag tänkte men icke. Datorn lockade mer än städandet..och sen kom Ida en sväng och sen fastnade vi uppe vid tv'n med en varsin glass!
Men nu ska jag försöka städa lite iaf :)


Söta syskon :)

orka

Kategori: vardag

MEN ÅÅÅÅÅÅÅH! Säsong 6..............orka.

måndag

Kategori: vardag

Skönt att sluta tidigt idag..hade visst håltimme från engelskan sen fick vi sluta en kvart tidigare från so'n så vi skulle hinna med bussarna :) Så nu är jag hemma i vardagsrummet och kollar på tv, och försöker göra lite läxor.. Snart om sådär tio minuter ska jag slå på 5'an och kolla på oth! Säsong sju har börjat gått nu :)
Ikväll är det träning, inget jag är särskillt taggad på.


Jag gillar det!!!! :)

härligt härligt

Kategori: vardag

Match idag mot Tierp vann med 1-0, och har nu åkter igen en 8poängsledning :) Matchen var väl inte så kanon bra, och inte domarn heller. Menmen inget att göra åt nu!
Ska stänga av datorn, sen ska jag sova...jag orkar inte kolla på då tråkiga läxor heller.

NICENICE

Kategori: vardag

Kl tolv idag tog jag cykeln och trampade ner till IP för att kolla på fotboll :) Först spelade småtjejerna och vann med 5-3 typ, sen kolla jag på damerna som vann med 8-0 och sist herrarna som förlorade med 1-2..lite tråkigt. Någongång kom Linn också :)
Sen cyklade vi hem, vänta på Vikkan åt på pizzan träffa trevligt personer åkte flakmoppe, frös och hade det trevligt. Ungefär så har min dag sett ut :) Nu ska jag ta ur mina linser sen lägga min i sängen och kolla på en film och sen sova, imorn kl två har vi match mot Tierp!

KYLIGT

Kategori: vardag

Igår följde Amanda med mig hem efter skolan, sen tog vi kvart över sex bussen till Våla och vandrade hem till Alice :)
Hade det väldigt trevligt, pratade i mängder gjorde vi ute i kylan! Det börjar bli riktigt kallt..funderade seriöst på att ta fram vinterjackan igår, men väntar nog några dagar till :)

Nu snart ska jag plocka upp alla kläder på mitt rum, sen klä på mig och sånt. Sen så tar jag nog cykeln ner till IP och kollar på lite fotboll :)

TRÖTT

Kategori: vardag

Orkar inte skriva nått idag..är skiit trött!

A NEW CAR

Kategori: vardag

Har precis lyssnat igenom fysikläxan, inte sista gången jag gör det :) Rätt skönt att bara ligga och lyssna vad gubben snackar om, ljudvågar och masa sånt skit. Skulle bara läsa det två gånger så läser det en gång innan jag lägger mig också. Sen har jag kemin kvar, och den kan jag halvt men orkar inte plugga på det. Och då är det bara enkelskan kvar som kan ta sig! Får se om jag orkar göra allt..
men ska väl börja nu kanske.

Förresten så har vi en ny biiiiil. En likadan, värt..inte dirket så tyckte iallafall jag. Fast denna är svart och typ nå gultaktig skinn istället och extra lysen fram..

DU TAR KÅL PÅ MIG

Kategori: vardag

Jag håller på och somnar jag är trött som bara den! Skolan tar verkligen kål på en..men idag var det rätt lungt i skolan, inga jobbiga lektioner eller jo men inte många.
Ska springa upp och äta nu, sen runt sex är det träning i det vackra vädret.. Hoppas det inte regnar så himla mycket iallafall.

REGN, REGN OCH MERA REGN

Kategori: vardag

Duktiga jag har vart ute och sprungit nu ikväll, och Sara följde med också :) Och jag kan tala om att jag typ har noll kondition..jag kommer aldrig orka springa imorn.
Ska strax slå av datorn och sova, först läsa igenom kemi & fysikläxan..sådär lite små roligt.
Nu säger jag godnatt till min älskade dator :*
Förresten börjar jag bli lite småless på allt regnande!!!!

IBLAND BLIR JAG SÅ TRÖTT PÅ DIG

Kategori: vardag

Lagdag i Uppsala idag blev det, och det var typ..kul, tråkigt och regnigt. Åkte dit vid tio över åtta och tog kvart över två bussen hem. Först besökte vi Biotopia, vilket sög åsna.. Sen gick vi på stadsvandring, det gick bra förrutom dom första tjugo minuterna..blött vare det kan jag tala om!
Sen blev det donken med några trevligt personas, sen kikade vi i några få affärer. Hittade iallafall en tröja & två nagellack.
Ida & Linus åkte precis härifrån, Ida som är så snäll hjälpte mig att städa lite, om jag lovade att göra en fläta på henne. Så jag testade göra en fiskbensfläta, vilket blev rätt bra :)
Men nu ska jag forstätta med min städning, och leta reda på min kamera laddare..

STAN.

Kategori: vardag

Skoldagan gick kanon idag faktiskt! Blev klar med min svenska uppsats eller vad man ska kalla det för, jag var lite segare än alla andra i min klass, men jag fick iallafall VG++ :) Och jag vart såklart jätte glad, hihih!
Efter skolan tog jag och tvillingarna bussen in till stan och var där i cirkus två timmar. Hittade en tröja och ett par tights, som jag inte orkar visa bild på..kankse längre fram i framtiden.
Kom hem för ett tag sen, har typ precis ätit god mat och ska strax städa mitt rum. Imorn är det lagdag i Uppsala, och blir väl kvar i stan ett ta efter med några godingar :)
Men nu ska jag fortsätta med mitt städande, pusseeli.

DUKTIG TJEJ.

Kategori: vardag

Skoldagan gick galant, eller nej det gjorde den inte när jag tänker efter. Jag sket i jackan imorse för jag visste att det skulle bli ganska varmt, men eftersom jag annars alltid har jackan så ligger såklart min skåpnyckel där i..vilket inte jag tänkte på. Så fick köra utan böcker och sånt skit på lektionen, jobbigt.. Och sen första timmen på slöjden så sitter jag och petar i ögat, väldigt smart. Sen helt plötsligt så känner jag att linsen inte sitter i..och den hade jag då naturligtvis tappat! Sådär satt jag och såg halvbra med en lins. Tur att Anita var snäll och kom med en ny :)
Nu vart det en väldans massa text här om typ ingenting, ska ta och städa mitt rum, och sen äta och sen lite träning.

NATTTTI.

Kategori: vardag

Nu går jag och lägger mig. Imorn väntar en ny dag, skolan och en massa lektioner, och en ny skolvecka..:(
PUSS & GODNATT.

♥ ♥ ♥

Kategori: vardag

Jag saknar er så in i bomben.. ♥

SÖNDAG.

Kategori: vardag

Amanda sleepade over här inatt :) Och nu ligger hon och spelar Wii och jag är jätte hungrig, och vill äta..
Söndag är det idag också, vilket betyder skola imorn. Inget jag orkar med, är trött varje dag jag kommer hem, somnar i soffan och vaknar när maten är klar.
Nu vill Amanda äta bäst att jag följer med, pussss :)

MUMSSSS.

Kategori: vardag

Jag är mätt, jag har svullat på pizzan together med Amando och G :) Och det riktigt mumsigt, det lover jag! Nu sitter jag på golvet och leker för fullt med webbisen, det är jätte kul. Dom andra två filurerna ligger och kollar på The Hills och jag tror att jag också ska göra det strax :)

LÖRDAG.

Kategori: vardag

Inget verkar funka speciellt bra för mig just nu.. Sitter och pillar på en ny header, men det går inge vidare. Och jag gillar inte denhära datorn, den är så jobbig.
Tänkte springa upp och stoppa i mig lite frukost och sen sätta mig framför tv'n, måste först kolla ifall det finns nå bra. Sen blir det nog bara att vara hemma och ta det lugnt :)

NICE.

Kategori: vardag

Nu ska vi se här.... jag har dator igen!!! Fast jag vet inte hur länge, men ett tag iallafall :)
Skolan har ju dragit igång också, och finns inte mycket att säga förutom att det är skit tråkigt, och att vårat schema suger åsna! Det var typ det, men trevligt att få träffa alla söta filurer :)

Min helg började rätt grejt! vid typ kvart över fem kilade jag över till Sara sen åkte vi ner till IP och sen vidare till Hagby, och spelade lite fotboll :)
Och där gick det galant ska ni veta, blev en vinst med 8-1 och det gillar vi!
Nu ligger jag här och är extremt trött, men kan inte sova. Och såg nyss att min riktiga dator eller hur man ska säga, har startat så fick två helt plötsligt :)
Nu blev det en massa text, mer än hälften heelt onödig. Så jag sätter stopp här, och ingen bild för denna dator har sämst, eller nej vänta jag kankse har nån.

Nix, godnatt :*

Min dator är det stora fel på för tillf...

Kategori: vardag

Min dator är det stora fel på för tillfälligt. Det är därför det inte har vart nån super bra bloggning, men jag kanske ska hämta en annan dator medans min är trasig så det kanske blir lite bloggning snart. Men än så länge får det bli dålig mobilbloggning. Sitter på bussen påväg hem från stan, har vart hos tandläkaren och det är så ovärt att åka in! Jag var där två minuter.. Dom bara kollade typ snabbt sen fick jag ny tid..värt. Men iallafall, hoppas det är typ sista gången nästa gång..inte för att jag tror det. Men nu orkar jag inte mer, måste ringa pappa också, puss!

-

Kategori:


Den sämsta kortspelaren av oss alla.. Hon suger, och jag äger :)
Träning kl 7, nice!

UNDERBART!

Kategori: vardag

Jag spelar i med dom bästa lagkompisarna, och jag älskar dom & det :*
Hade som sagt match ikväll, mot Bälinge.. Var inte speciellt taggad, men det blev det ändring på. Först låg vi under med 0-2 och sen när matchen var slut så vann vi med 5-2 :)
Och hur underbart är inte det? Väääääääldigt skulle jag vilja säga! Men nu ska springa upp och ta en macka, sen nörda här framför.

Städningen gick galant, nu ska jag spela l...

Kategori: vardag

Städningen gick galant, nu ska jag spela lite The Sims 3 medans pappa gör mat :)

Ligger i sängen nu, kom hem för typ 10mi...

Kategori: vardag

Ligger i sängen nu, kom hem för typ 10min sen och precis stoppat i mig en macka och ett glas mjölk :) Maria och Peder gjorde sällskap med mig hem, tur det, fast det var nog jag som gjorde sällskap med dom, skit samma. Kvällen var väl sådär, helt okej. Nej nu ska jag nog sova, spela nått spel på mobilen, onödig information. Godnatt :)

13:58

Kategori:

Snabbt inlägg här. Ska strax föna mitt vackra slitna hår. Sen klä på mig, packa sen kommer Pillan sen sätter vi oss på cyklarna och trampar ut till Östa. Hon gör mig sen sällskap därifrån till Ingbo senare ikväll :)
Sen sover jag kvar ute i Östa, och imorn blir det lite städning på morgonen och match på kvällen!
Nej men nu ska jag sluta, ska bara slänga in en bild på Pillan, för hon är så söt :)

FREDAG DEN 13:ONDE.

Kategori: vardag

Min dator är cp, det är min ursäkt för dåligt bloggande. Men det är seriöst cp, men som tur kom Sara och startade min dator :)
Igår kom lilla efterlängtade Alice hit, som jag inte har träffat sen skolavslutningen så det var mycket trevligt! Sen på kvällen hade jag träning, jobbigt. Och jag har sämst kondition.. inte kul.
Och idag har jag inte gjort ett piss, eller jo jag har kollat klart på säsong 6 av oth, fyllt på min kära mobil och köpt chips, sådär lite onödig information. Sen har Sara vart hit två gånger, och hon gick precis hem. Vi har bara nööördat framför datorn.
Snart ska jag dra mig till sängen, bara sitta ett litet tag till.
Imorn blir det Ingbo på kvällen, och kankse en stund på dagen, inget bestämt.
Nej men nu blev det mycket text här, så avslutar nu godnattt :)

RUBRIK SAKNAS.

Kategori: vardag

Jag var rätt proppmätt när jag satte mig i bilden för att åka hem från Maria. Myyyycket gott fika, och extremt god tårta :) Något jag har sagt att jag vill ha när jag fyller, hihi.
Amanda kom inte hit och kollade på fotboll med mig, så jag fick kolla själv iallafall första halvlek. Sen kom Jesper och Dennis och kollade med mig. Nu har precis Jesper åkt hem, och Dennis drog för bra tag sen.
Nu ska jag sätta punkt här, sen väntar nog sängen. Och ett oth avsnitt, kanske? :)

11 AUGUSTI 2010.

Kategori: vardag

Vaknade halv ett..det känns inte så himla bra. Men inget att göra åt nu :)
Har städat sen kl ett typ, tills nu och jag är inte klar än. Väntar på att maten ska bli klar sen far jag på födelsedagskalas hemma hos Maria. Sen kommer Amanda hit, igen och vi ska kolla på fotboll och äta massssa chips!
Nu måste jag gå och byta om.

DANIELLA, DEL2.

Kategori:



Här är restan av bilderna, orkar inte lägga ut flera.

Sitter nu här ensam för mig själv och funderar på om jag ska gå och lägga mig, för jag är lite små trött. Somnade nämligen kl tre i natt, vilket inte är så bra. Eftersom skolan börjar om en vecka, och skulle vilja ändra mina sovvanor lite då :) Men det löser sig nog ändå. Nej men nu går jag nog och lägger mig, iallafall snart.

 

PUSS.

ÄNDRADE PLANER.

Kategori: vardag

Nu far jag till min kära syster, igen :) Känns som om jag bor där för tillfälligt, hihih.

Jag skojade, det blev visst ändrade planer, sover hemma med några andra ritards!
Jag är trött som en åsna, och mina ögon kommer strax slockna, men jag ska kolla på några avsnitt oth innan jag slocknar :)

PUSS PÅ KINDEN

DANIELLA, DEL1.

Kategori:


Som jag sa tidigare så fotograferade jag Daniella lite, i olika klädes plagg blev det. Och här några av bilderna, men har flera som jag slänger in senare :)

 

Ska ta och byta om snart, sen ner på träning i det vackra vädret..

 

PUSSSELI

 


DUKTIGT.

Kategori: vardag

Jag var duktig och sprang igår..men kände mig mindre duktig när jag tappade nyckeln mellan springorna under bron.
Sov hemma hos Camilla och dom, men nu sitter jag hemma. Och försöker ladda över lite bilder från kameran, knäppte lite kort på Daniella så slänger in dom senare, och jag ska knäppa lite flera nu :)

KYSSEN

ELLA & MAYA ♥

Kategori:






KÄRLEK ♥

MASSA MYS.

Kategori: vardag

Inlägget blev lite skumt igår för det skrevs rätt tidigt på morgnonen och jag publicerade det lite senare. Men inget jag orkar bry mig om nu.
Iallafall så vid sex, halv sju så satt tvillingarna och Sara här hemma och vi väntade på att Amanda skulle komma och hämta oss så vi kunde åka ut till Sara. Vi hade det väldigt mys därute, och alla övernattade där också :) Så det var mycket trevligt, och nu sitter jag hemma.. och ska nog strax ut på en liten springtur.

Jag har även en heldel bilder sen igår kväll och sen vi var i Heby och kollade på Eddie's match. Men min idiotiska dator vill inte mata in bilderna, så jag antar att jag slänger upp dom när jag fått in dom.
Men nu kommer min spring kompis snart :)

PUSSS

FOTBOLL.

Kategori: vardag

Min dator har ur funktion, därför det inte har blivit nått inlägg. Iförrgår följde jag iallafall med Camilla och hennes två yngsta ut till Östa, till pappa och stugan. Så pappa bjöd på mat och glasg och så hade vi det mycket trevligt :) Och sen på kvällen sov jag hos dom.
Igår var vi till Heby, åkte vid halv två eller nått sånt. Var först till Camilla's mamma för mat och fika, och gott vare! Sen vid fem skjutsade vi ner Eddie till Tegelvallen och kl sex startade hans match mot Heby. Riktigt spännande och jämn match som slutade 2-2. Fast dom skulle ha en vinnare, så det blev straffar och där vann dom med 2-1.
Sen så övernattade Eddie här inatt, har ingen aning vad som händer idag. Men ikväll tror jag att jag tar mig mot Sara :)


SAKNADE VÄN.

Kategori: vardag

Idag har jag tillbringat hela dagen med min kära klasskompis! Och det var kanon, har inte träffat henne på åtta hela veckor :(
Men äntligen har jag fått gjort det, och en gång till ska det bli innan skolan drar igång..igen.
Iallafall så kom Alexandra hit runt halv två, och tog halv tio bussen hem. Och jag har haft det grejt, ska jag tala om för er :)

Ska strax dra mig mot sängen..eller nej. För jag vill göra om min blogg, fast jag vill också sova..det blev lite svårt, men tror det blir det första :)
Fast jag vet att nu ska jag byta till nattkläder, pusseliii ♥

BILDER

Kategori:


1. från flygplans fönstret 2. utsikt från hotell balkongen

lekande barn på stranden

bild från solstolen

badvakter



tre bilder från aqua park

Dom får duga..det var jobbigt att ladda upp, men har inte många fler heller, men nu ska jag städa :-(

EN MASSA TEXT

Kategori: vardag

Som jag sa skulle det inte bli nån bloggning förns i augusti, och nu är det ju det så kör väl igång igen :-)
Ska berätta varför jag inte har bloggat nått också, har nämligen befunnit mig i Bulgarien och haft det grejt!
Så tänkte skriva vad jag gjort veckan där.


Vi åkte dit på måndagen och kom fram till Bulgarien runt fem tror jag? Och då blev det mest utforska hotellet lite, och en liten del av "stan". Sen så spöregnade det restan av kvällen, så blev inne..
På tisdagen tillbringade vi vår tid på stranden från kl elva till sex, och duktiga jag smörjde inte in mig..så jag brände halv kroppen ungefär!
På kvällen utforskade vi mera av "stan", och ungefär så såg onsdagen ut också.
Torsdagen spenderades inne framför tv'n, för jag hade bränt mig rejält och kroppen sved som fan! Men vi gick ut på kvällen och åt på restuarang, och maten var mums :-)
Fredag, då vare Aqua Park för hela slanten, och underbart var det! Måste säga att badvakterna var lite små galna, hahah! Dom snurrade runt en i rutchkanorna och tog tag i fötterna och följde med, men dom var riktigt trevligt :-)
Lördagen blev det stranden och på kvällen gick vi vilse...skoj, inte ett dugg skulle jag vilja säga!
Söndag blev det bad även då, och det var vidrigt typ..det var en massa alger, så alla luktade mums sen..blää.
Sen idag kl fyra klev vi upp och väntade på bussen till flygplatsen och vi kom hem till Sverige runt tio, kankse?
Vädret var helt grejt, förutom på måndagen då, annars varmt och skönt..ibland var det riktigt varmt, men vi överlevde :-)
Maten på hotellet sög rumpa, så vi avbeställde den och käka restaurang istället, vilket var mycket bättre. Folket där är även lite trög fattade..

Nu sitter jag hemma och det är skaaaapligt skönt! Äntligen sova i min riktiga sång vilket jag inte gjort på två veckor..
Det finns bilder med inte många, men slänger in dom i ett annat inlägg, pusss!