-

dumma tankar & korkat val

Kategori: vardag

31 maj

Kategori: vardag

Här är det full fart ser jag..kanske ska bättra mig lite?
Nästa vecka kanske, fast nej, min långhelg är lixom lite fullbokad...på torsdag och fredag är det konfirmation som gäller, plus Isabells studentmiddag? Eller vad man säger. Sen ska jag försöka kolla på Tifen-Våla matchen....har vart hur sur som helst för att jag kommer att missa den, men kanske kanske får jag kolla på den!! :D Sen på lördag är det Läderloppet och då ska vi jobba på dagen och på kvällen blir det nog att umgåd med laget :) Sen på söndag har vi konfirmationsdagen.....sådär lite onödig info!
Denna vecka har hittills vart helt ovärd....men imorn slipper jag skolan! Och är inte alls ledsen för det ;)
Följde med tvillingarna till stan idag, och fick inte med mig nått speciellt hem. Dom cyklade precis härifrån, dom kom på ett litet besök på nån timme, trevligt!
Men nu ska jag försöka klicka hem ett abonnemang, ta en dusch och bänka mig framför tvn.

Förresten så kommer bilderna från fotbollen i helgen nån gång nästa vecka, tror jag.

29 maj

Kategori: vardag

Min dator ville verkligen inte sammarbeta med mig idag, sÅ jävla sur jag blev!!
Gårdagen tillbringades med fina vänner, och dom två sista gick sent. Idag har jag tagit det allmänt lungt och ska snart sova. Ska bli skönt att gå endast två dagar nästa vecka. Måste bestämma mig vilken klänning jag ska ha på onsdag bara, fett svårt......
Nej men det ska jag nog sova på, godnattens.

28 maj

Kategori: vardag


Fina tröja som ska bli min, nästa stadstripp.

27 maj

Kategori: vardag

Lider med bloggens utseenden, men orkar inte ens fixa den. Så det får vara så.

Fick reda på tre slutbetyg för åttan idag, och jag ska väl vara nöjd. Tog en tripp till staden med pappi, älskar såna stunder, pappa och dotter tid ♥ det bästa som finns!
Fick med mig hem två par skor, en kameraväska (äntligen), en klänning, as fula cykelbyxor (som jag inte vill ha....) och ett uruselt stativ, nejdå. Snäll min pappa är.
Imorn ska jag upp tidigt och kolla på när Ida spelar sin första fotbollsmatch, tror jag. Ska bli lite småkul, kameran är med tror jag också så kanske har nån bild att bjuda på.
Kul att vår match blev inställd imorn också...inte kul. Men kanske bra för mit ben, eller vad man ska säga.
Nej nu var det långt, pusshej.

bloggjävel.

Kategori: vardag

16.49

Kategori: vardag

Idag var jag och Alexandra snälla och njöd vår kära klass på lite kakor. Lyx dom har, bästa fikat på denna termin iallafall! Kunde ha vart iallafall...
Måste erkänna att jag kommer sakna henne lite smått nu när hon åker iväg till Turkiet....♥
Nu ska jag plocka undan lite på mitt rum och sen ta min biologibok och göra läxa. 


WHEN LOVE TAKES OVER

Kategori: vardag

Ojdå, hihohio kolla kan mobil blogga utan att det blir cp. Fett stolt jag blev nu. Nåja, måndag. Segdag, men ändå rätt skönt. Inte många skoldagar kvar nu tills sommarlovet, och jag är så jävla taggad!! Känner på mig att detta lov kommer bli hel grymt! Träningen ikväll gick åt helvete för mig.....orkar inte ens tänka på den. Testade nyss min skolavslutningsoutfit, och ja. Jag behöver in till stan. För första gången tyckte pappa det var lungt att vi åkte in och att han förstod det oxå. Måste köpa klänning till första juni då Isabell & Max tar studenten, och sen en till konfirmationen, tror jag. Nej men slut pratat. Nu ska jag sova, tidigt på väldigt länge. Kan nog behövas med tanke på att jag vaknade en kvart innan bussen gick imorse...stressigt kan jag lova!
Nu vart inte texten som jag ville......

16.35

Kategori: vardag

Gick bättre för vissa lag igår än för andra. Blev blixtinkallad för att spela med alaget igår, blev en vinst med 7-0. Inte helt fel. Tifen spelade 2-2 och herrarna åkte på en förlust med 4-0...
Kvällen spenderades med fina tjejer, och det var då allt behövligt. Underbara dom är!
Klev upp tidigt imorse, spelade match kl elva mot Upplands Ekeby. Blev en förlust där...
Nu ska jag njuta det lilla som är kvar på denna helg, och tänka att det inte alls är långt kvar till sommarlovet!

JAG TÅL DIG INTE PÅ EN FLÄCK

Kategori: vardag

Åkte och kollade pÅ lite fotboll i grannbyn igÅr, duktiga var dom, dock blev det bara oavgjort.
Nu snart ska jag fÖrsÖka gÅ upp ur sÄngen, gÖra mig i ordning och sen halv tolv cyklar jag ner till IP med mina kÄra vÄnner. Är fotbollensdag, fÅr hoppas att det gÅr bra :) Men nu mÅste jag rÖra pÅ mig.......

22.37

Kategori: vardag

Nydyschad, skönt. Lite halv skönt med en liten springrunda lite tidigare också, nått som behövs repeteras....
Har pluggat klart mina uppgifter tills imorn, fett skönt det med.
Nu ska jag fortsätta längta massor tills imorn. Kommer bli en fet helg! Pappa kommer hem från Åland, och det betyder godis för mig!! Hoppas jag....
Ett stort plus idag är att min dator har hållt sig heeeela dagen utan att lagga ihop, rekord? Ja det skulle man kunna säga. Menmen orkar inte bry mig, eftersom jag ska få en ny snart, eheheheheee fett glad chey :D Andra datorn är så trasig att den inte går att lagas tydligen....bra och dåligt. Hejdå.

15.16

Kategori: vardag

Vill flyttaaaa...finns ju ingen värme i detta hus :(
Ska virra in mig i en filt och ta tag i mina saker som ska vara inne imorn...orkar inte! Orkar inte skolan. Skönt med lite helg imorn!

ALLA KAN DITT SPEL NU, DET ÄR BARA ATT GE UPP

Kategori: vardag

Tror jag tryckte i mig lite för mycket mat till middag...haha, as ont nu.
Har typ suttit och pluggat hela dagen, och när jag inte gjort det har jag haft telefonen mot örat, känns som att det har vart så iallafall. 
Träning halv åtta, men innan det har vi möte. Ska ta och byta om snart, så jag är klar tills mina kamrater kommer och hämtar upp mig :) 

JAG LIDER MED DIG.

Kategori: vardag

Blev två förluster för vår kära förening igår...jobbigt, men bara att ta nya tag.
Käkade på pizzan med favorittjejerna, och kollade på lite ESC hemma hos Amanda, drog till Vallen med Sara & Sara. Mycket trevlig kväll, lite sådär småkallt mot slutet, men det fixade sig :)

Idag har jag typ halvsovit mig igenom hela dagen. Kl fyra åkte jag ut till Östa ett tag och firade Anita, med fett god mat & tårta. Tror jag gick upp typ 464kg....skulle kunna äta ihjäl mig, hihihi.
Halv åtta tog jag mig ut till Mikkan med Amanda & Sara för att kolla på lite hockey. Och det gick ju pissdåligt.....menmen vi lyckades ju väldigt trevligt ändå, trots Mikkan härjade runt på min facebook och blogg. 
Nej men nu ska jag sätta en fet punkt här, och göra i ordning mig för sängen.

"Vem är min man?"

Kategori: vardag

" Je**** **rs**** ! "
" JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!" ( Samtidigt som sverige gör mål )
Hhahahahaha!
Sitter och glor på hockey med amanda och sara hemma hos Mikaela. Det är fett roligt! Mikaela är så jävla bäst. Hon bjuder på ostbågar, nötter och trocadero. Och jag får till och med ett armstöd att sitta på. Så jävla generöst. Hihihihi. Sara sitter och drömmer om ******! hhihiihhihi. Amandra är lite små tänd på Pääjärvi (undra varför?). hihihihihi.
Puss på er alla mina vänner.

HEMKOMMEN

Kategori: vardag

Typ precis hemkommen, och jag ska sova nu <333333333333333 så himla skönt! 
Tänkte bara säga att jag lever, hörs imorn :*

FREDAGEN DEN TRETTONDE

Kategori: vardag

Värsta tönt dagen ju, nej skoja. Började faktiskt blöda näsblod idag när jag kom hem från skolan och åt macka.....för typ aldrig det....snacka om otur, det där lät ju lite konstigt men. 

Sprang runt och virra i skogen med E, M & A igår. Lyckades hitta 11kontroller, duktigt av oss!
Slutade kvart över ett, efter en svenska och engelska lektion. 
Fick reda på mitt engelskaprov igår.....fick alla betyg, ja det vill säga, IG, G, VG och MVG. Rätt coolt.
Nej men nu hade jag tänkt mig dra mot sängen, hemkommen från lite fotboll för nån timme sen tror jag, blev en vinst med 4-0 om jag inte är helt ute och cyklar.
Upp åtta imorn, match mot Vaksala. Dags att börja tagga!! 

ORKAR INTE TÄNKA UT EN RUBRIK

Kategori: vardag

LÄser fett bra bok, helt grym Är den typ.
Chillar jÄrnet i mitt nya fina frÄscha rum.
Taggar infÖr imorn, orientering tre fÖrsta timmarna. Jag och Elin hade tÄnkt Äga!LÄrde mig ta kompassriktning idag, haha....
Nu ska jag fortsÄtta lÄsa allt fÖr mig.

TÄNK OM VI HADE SAMMA DRÖMMAR, SÅ HIMLA ENKELT

Kategori: vardag

Jag Älskar att missa mattelektioner gÅng pÅ gÅng. Kanske inte sÅ bra fÖr mitt betyg, men just nu e detta Ögonblick sÅ bryr jag mig inte. Kanske senare nÄr jag sitter med prov eller lÄxor och fattar noll, typ som igÅr....
Skoldagen gick ganska snabbt, bjÖd pÅ en sjujÄdra vÄder, en hÅltimme och rÄtt lugna lektioner.
FÖrutom skolan sÅ har jag hunnit med en timme i solen, tills jag trÖttna.....sovit, fett trÖtt...och stÄdat, galet......fick nÅn kick. SÅ nu har jag stÄdat heeela rummet, behÖvligt, dammat varje vrÅ, vÄldigt behÖvligt. Och nu ligger jag hÄr i sÄngen och nÖjdar Över mitt resultat :DDD Tror inte att det kommer hÅlla i sig, men det Är en annan femma.
Nej, men nu ska jag ropa pÅ pappa fÖr att visa mitt hÅrda arbete, borsta mina onda tÄnder som smÄrtar som fan...jÄvla skena sÄger jag bara!! Sen ska jag sova, hade jag tÄnkt..men icke kom pÅ att jag har prov i spanska imorn...

JAG TÄNKER BÖRJA OM PÅ RUTA ETT

Kategori: vardag

Hatar skavsår, har aaldrig fått det av nya skor. Men nu, ja då ska det då komma.....blir så less. Och äckel matten gör mig då inte gladare...Sen kan alla myggor gå och dö, fullt med såna där kryp idag på träningen och nu är det inte ens sommar, vill inte ens tänka hur mycket det kommer komma sen, och inte nog med det, knott kommer det också...
Hahah, älskar och klaga här på bloggen...
Nej men plugga lite, jap. 



9 MAJ 2011

Kategori: vardag

Matchen gick sådär, blev en förlust. Men andra halvan laget och Tifen tog sig en varsin tre poängare, mycket braaa! 

Kändes lite små skönt att sluta kvart över tio idag, och nått mer som var lite små skönt var vädret.
Bussresan hem från stan var inte så skön kan jag tala om, svettigt varmt. Satt med långbyxor och ångrade mig in i bomben att jag inte tog lite "mindre" kläder idag. Kalluften eller vad man ska säga funkade inte.....fett jobbigt! 
MAT.
Det där satt bra i magen.
Nej men nu ska jag ta och kolla klart på söndagens avsnitt, sen ska jag försöka hinna göra klart matteläxan, inte ens idé att kolla för jag fattar noll....sen ska jag byta om för träning. Nej nu blev det långt, pussen! 



Löv ju.

JAG VET INTE VART JAG HAR DIG LÄNGRE

Kategori: vardag

Ligger i sÄngen brevid min sÖta nalle och funderar pÅ om jag ska gÅ upp...ska vara hos Sara om 40minuter sÅ det kanske vore smart.
Har egentligen inget att sÄga, sÅ kÄnns rÄtt meningslÖst att skriva, gÖr det bara fÖr din skull Alex!
Nej men nu mÅste jag kliva upp och bÖrja tagga lite!! HÖrs mina vÄnner :)

23.38

Kategori: nytt in

Kvällen har spenderats mestadels med fina Pernilla ♥ Tog en liten tripp med våra kameror och hamnade nere på IP och satt där och pratade i några timmar, underbar hon är!
Nu är jag hemkommen från Sara efter en halv film med tvillingarna och henne, mys kan jag lova!
Nej men nu ska jag ta mig en macka tror jag? Sen sova, imorn kl 12 imorn är det seriepremiär!! Sen direkt efter spelar Tifen så blir nog där nere tills på eftermiddagen. 
Så imorgon Alex kanske det inte blir nått inlägg, ska försöka hinna med ett innan samlingen bara för din skull sötan!


Skorna jag fick med mig hem igår, snäll jag är som bjuder på bilder. 
Nej men asså, nu börjar min mage kurra, fett jobbigt....

13.14

Kategori: vardag

Förlåt att jag inte bloggade igår Alexandra, hoppas att du förlåter mig.........
Skrev del 2 på engelskaprovet igår. Efter skolan åkte jag in till stan med Vickis för att möta upp Mikkan :) Fick med mig hem ett par skor, lite sådär små kär i dom är jag då allt ♥
Sen kom jag hem,  blev upphämtad direkt, åkte till Enköping och kollade på fotboll, mycket trevligt, blev dock en förlust. Stannade på donken påväg hem, blev illamåendesmätt, åkte sedan en skratt sovande bilresa hem. Så var ungefär min fredag.
Nu ska jag kolla på ett avsnitt jag missade igårkväll, sen får vi se vad denna lördag har att bjuda på :)

JAG ÅNGRAR INGET, JAG TRIVS MED DETHÄR

Kategori: give me


Lovat pappa att inte handla slut på mina pengar....men att åka till stan imorn utan att handlat nått, det lixom inte funkar...

Få sitt första IG i engelska? Det skulle se rätt illa ut för mig......hoppas jag klara mig precis som förra gången, ehehe.
Börjar gilla orintering mindre och mindre också....jobbigt allt börjar bli, hahah.
Men nej nu ska jag gå till mitt super-plugga-ställe och plugga. Fast kan typ redan allt så fattar inte varför jag ska plugga? Menmen.....

NEGATIVASTE INLÄGGET EEEEVER

Kategori: vardag

SUR JAG ÄÄÄÄR! 
Äckel skavsår på foten av nya skorna, vädret som aldrig kan bli varmt + att det är svin kallt i huset. Snart går jag och vrider upp så mycket det går! Gillar inte alls spotify, måste skaffa premium, fett jobbigt....Fortfarande sur för att jag misslyckades totalt igår med mina mobilpengar....Och sur på vissa människor och mig själv, helt sämst och förstör allt....haha, att jag erkänner, det var ju nästan lite kul.
Nej tack och hej. 


♥ ♥ ♥

DU KAN GRÅTA MITT PÅ GATAN..............

Kategori: vardag

Pillis tvingade med mig på fotboll, eller nja där ljög jag lite kanske. Eller, hon hade sagt att jag skulle med utan att jag visste det, men spela rooooll fotboll funkar alltid :)
Fast idag så ångrade jag mig liiite smått att jag följde med....kallt som satan! Och det vart ju inte bättre av att matchen var as tråkig typ. 
Men nu ska jag borsta tänderna, hoppa in i min jump in och sova. Fett skönt! Sov i den inatt, tror jag det var? As skönt efter gårdagens galet kalla träning....nattti :*

14.52

Kategori: vardag

Här var det dött som i graven!
Valborg var helt okej, umgicks med trevligt folk och sådär :) 

Sitter och målar mina naglar och kollar på BigBrother, har missat två avsnitt på grund av att jag pluggat!! Jobbigt..men duktig jag är :)
Men nu ska jag fortsätta med det jag håller på mig, p u s s