-

31 MAJ 2010 - SATELLITE.

Kategori: music

Sitter här med en matteläxa som jag inte fattar nått av, och min smarta klasskompis vill inte hjälpa mig :(
Och min kära pappa förstår inte heller hur man ska göra, så nu tänker jag skita i det! Plus att jag känner mig irreterad, och det gör inte saken mycket bättre...synd att jag inte är så smart ibland.


Slänger upp en låt, vinnaren av Eurovision Song Contest. Ska jag vara ärlig, så tyckte jag faktiskt att hon var bäst. Av dom få låtar jag har hört! Helt klart värd första plats :)

31 MAJ 2010 - DESIGN FIXAD?

Kategori: vardag

Nu har jag fixat designen, men jag vet inte riktigt hur det är med den. För jag har fixat allt, och enligt mina stilmallar är den fixad. Men när jag trycker upp själva bloggen så är den inte alls fixad. Så jag vet inte alls hur det är, skulle vara tacksam om ni kunde slänga in en kommentar och skriva hur det ser ut :)

31 MAJ 2010 - ÄCKEL FÖRKYLNING.

Kategori: vardag

Måndagar är verkligen sega, fast denna var inte så. Kanske lite, men inte som den brukar. Iallafall var det nå grymt hett idag, höll ju nästan på att dö. Borde egentligen inte sitta härinne, när det är så fint väder ute. Men gör det ändå...blir heller ingen träning ikväll eftersom förkylningen fortfarande sitter kvar. Men åker nog ner och kollar en sväng. Ska göra matteläxan nu, och försöka fixa till designen :)

30 MAJ 2010 - INVIGNING.

Kategori: vardag

Ska snart avsluta denna underbara och roliga söndag! Har haft det riktigt trevligt ikväll, familjen + Manda drog upp till pellans runt sju och åt lite. Sen kom Jennie och var med oss, var till gamla macken och hämtade sängar/sängen också. Så nu har ja större säng och kan breda ut mig mycket, känns bara lite ensamt att ligga själv i en så stor säng :(
Ska gå och borta mina tänder nu, och sen inviga sängen!

Föresten ska jag fixa min design och den dära skiten, hade inte mycket tid idag. Men en litenliten förändrig har skett ;)

30 MAJ 2010.

Kategori: vardag

Jag är med lilla Pyret, rätt coolt va? Hon tycker att hon är extremt cool, men jag vet inte om jag ska hålla med henne. Iallafall så har jag vart med henne typ hela dagen, och nu ska vi snart gå till konsum. Så det blir rätt kort nu :)

29 MAJ 2010 - AT JENNIE'S PLACEE.

Kategori:

Sitter hemma hos Jennie och har det riktigt skoj :)
Borde vara hemma och äta nu, men jag kommer inte iväg, och nu orkar jag inte åka heller. Slänger in några bilder, för vi har lekt med webcamen!











Blev en massa bilder! :)

29 MAJ 2010 - BESTÄM DIG.

Kategori: vardag

Härligt rädd jag var inatt, trodde jag skulle dö! Typ kvart i två vaknar jag av en jävla smäll uppefrån, och hör en massa steg i trappan som springer upp och ner. Sen hör jag att det kommer in folk i allrummet och säger nått, och en annan typ skrattar eller gråter fast han ger inte ifrån sig ljud, ifall ni fattar? Svårt att förklara. Men iallafall så drog människorna sen, och jag var livrädd! Så jag smsa Philip men han svarade ju självklart inte, så jag smsade Anita och sen så ringde Maria och kolla hur det var och så. Det visade iallafall sig senare att Philip och Linus Karlsson typ hade vart här hemma, och Linus hade typ ramlat i trappan. Känns som om det var längesen jag var så rädd...somnade iallafall ganska snabbt sen.

Hemkommen från matchen är jag också...gick inte så bra. Vi förlorade med 1-3 :(
Och det första målet var typ tack vare mig..kul. Men iallafall bara att glömma dethära och tagga inför nästa match!
Ska ta och packa upp väskan, och vänta på att Jennie ska duscha klart. Blir inget Våla eftersom vissa har det väldigt svårt att bestämma sig ibland!!!

FREDAG SNART CHECK

Kategori: vardag

Då var snart första helgdagen avklarad. Tjugo i sju åkte jag, Vickan, Ankan och Manda ner till IP. Sen kom det en massa annat trevligt folk. Matchen slutade iallafalll 1-1..så vi cyklade hem, eller jag och Sara satte os utanför gårn. Sen så åkte vi hem till Moa, och hon stannade där men jag orkade och ville inte stanna. Så Markus, Dennis och Jeppe följde med mig hem istället. Och nu har dom ungefär precis åkt, dom var bara här en kort stund :)
Ska packa fotbollsväskan så det är gjort, sen ska jag sova. Kul med samling kl åtta imorn!

HUR KUNDE JAG ENS TRO DET?

Kategori: vardag

Helg nu då, hur underbart är inte det :)
Manda oc Vickan sitter uppe och kollar på tv, skulle springa ner en snabbis och sätta i linserna men stannade till här. Ska väl röra mig mot toaletten så dom inte får sitta där uppe själva alltför länge. Ikväll kvart över sju sitter jag förmodligen nere på IP och ska kolla på fotboll, a-laget spelar mott Fanna BK som vi möter imorn!

JAG BÖRJAR BLI OSÄKER

Kategori: vardag

Har kommit hem från träningen för ett litet tag sen. Rita var inte heller med, så vi satt där tillsammans och hade det skoj :)
Ska gå och hänga upp min tvätt, sen ska jag städa mitt rum och packa min väska. Funderar fortfarande om jag ska vara med på idrotten eller inte..vi har ju nämligen fotboll. Men tror faktiskt att jag skippar det, eftersom jag hellre är med på matchen :)

TORSDAG

Kategori: music

Snart helg, hur skönt är inte det! Skolan gick rätt segt idag, men gick annars rätt så bra. Sitter hemma nu och ska gå till toan och ta ur linserna, sen ska jag nog städa. Och så tror jag att tvillingarna och Petra hämtar upp mig senare :)
Blir däremot ingen träning för mig idag...


PHRRRRRRR

Kategori: vardag

Spanskaprovet gick väl bra, tror iallafall på ett G där! Efter skolan var det inte bandyträning och hade inte tänkt att trna heller eftersom min förkylning. Så jag och Vikkan tog oss in till stan direkt efter skolan, kikade runt på en massa kläder. Hittade iallafall en kofta, ballerinastrumpor och leggings. Funderar på att åka in igen på fredag och köpa skorna..men får se hur det blir med det. Vi hade det iallafall jätte trevligt, speciellt på bussresan hem :)
Hade tänkte att lägga mig men det sket sig direkt eftersom jag satt och läste Elin's blogg och såg att hon skrev nått om svenskan. Och kom genast på att jag ligger en aning efter än mina klasskompisar så måste upp och interjuva pappa, hhihi :)

SCHHHH, VI ÄR BÄST!

Kategori: vardag

Snabbt snabbt snabbt lär det gå nu! Blev lite sen när tvillingarna och Petra hämtade upp mig, eftersom linserna krånglade lite..men sånt ingår. Vi vann iallafall matchen med 4-2! Riktigt kämpa match, vi låg under med 1-2 efter första halvlek men tog ikapp :)
Sen när andra halvlek skulle starta var det nån tjej i andra laget som typ, ja jag vet inte vad hon gjorde..men hon kunde inte andas och låg på backen med typ panik. Så matchen blev lite sen, andra halvlek då. Ambulansen kom efter ett tag, och tror hon hade fått nån allergi eller nått sånt?
Nu har jag duschat, ätit lite och ska nu borsta mina tänder! Sen sova och kolla igenom inför provet en sista gång, godnattttt :)

MATCH SNART

Kategori: vardag

Sitter med en väldans förkylning! Har iallafall kommit hem från Eklund nyss typ. Jag sa som sagt igår att jag skulle bort halv fyra, och det var dit jag skulle. Så nu sitter jag här med ett par linser i ögonen :)
Än så länge går det hur bra som helst, men det kan ju vända man vet aldrig. Hoppas iallafall att det inte gör det.
Nu ska jag springa upp och stoppa i nått i magen sen byta och och samtidigt tagga för match! Får se hur det går med min förkylning........

JAG VILL ÖVERALLT

Kategori: vardag

Sitter och dricker Svergies vidrigaste te typ, smakar seriöst skit! Hade ju inte den som jag alltid brukar dricka eftersom den var slut, så kan det vara ibland. Har iallafall pratat med min syster i telefon och vi försöker komma överens om vi ska till England, Thailand eller Grekland..eller om vi ska åka till England och Grekland, båda två. Men vi kommer inte fram till något så jag får se hur det blir.
Nu ska jag dricka upp mitt te, och plugga och tycka synd om mig själv för att jag har ont i min hals. Men en sak som är bra, är att vi har håltimme sista timmen imorn! Så slutar runt ett och det passar perfekt eftersom jag ska göra en sak halv fyra imorn, som ni får veta då :)

I LOVE YOU

Kategori:

Vilken värdelös dag! Har haft ont i halsen precis hela dagen, och har det fortfarande. Så nu går jag runt och äter halstabletter, vilket är jätte kul..eller inte. Och sen så var Elin och Frida dumma mot mig i skolan, enligt mig. Fast egentligen var dom bara snälla som inte ville att jag skulle bli utskämd :)
Nu har jag typ precis ätit och funderar på om jag ska plugga eller sova..antar att det blir hälften av båda.

SÖNDAGKVÄLL

Kategori: vardag

Har tjockat i mig en massa godsaker idag, inte bra..men väldigt gott! Åkte hem till Camilla och senare än vad jag hade väntat, men gjorde inget för jag hann ta en tupplur också :)
Har nå sjukt ont i halsen att jag nästan inte kan svälja för det gör så ont, och tidigare idag hade jag huvudvärk. Hoppas att allt försvinner.
Nu ska jag springa upp och ta en macka och sen plugga spanska. Blev inget sånt som jag förut, och det måste nästan göras ikväll. För imorn har jag träning tror jag, sen på tisdag har vi match!

Föresten så har jag fixat nu header, igen. Blev väl inte så jätte nöjd, håller redan på med en ny. Så antar att det kommer upp en ny snart, och även designen är ny :)

SÖNDAG

Kategori: vardag

Hörde att det smattrade imorse när jag vaknde, och trodde direkt att det var Philip men det visades vara en massa regn :(
Har typ läst i två timmar nu på morgonen och det var grymt skönt att bara ligga och ta det lungt! Har typ precis stoppa i mig två mackor och pratat med både pappa och Amanda. Fick reda på att vi tydligen skulle hem till Camilla och käka lite tårta eller nått sånt :)
Mattie fyller nämligen år idag, så grattis till han! Tänkte ta och klä på mig så jag är klar tills dom andra kommer hem så vi kan åka dirket. Sen ikväll blir det en heldel plugg..sista provet på onsdag.

LÖRDAGKVÄLLLL

Kategori: vardag

Som nu såg var Jenny in och gästbloggade tidigare idag, lite kul att nån annan än jag skriver ;)
Som ni också såg så var jag hos henne och kollade på film ,men jag fick itne titta klart..och det är typ slutet som är bra. Men iallafall så gick vi tre och mötte Fanny, Ida och Amanda sen vandrade vi runt lite. Tillslut hamnade vi hemma hos Ida och hade det väldigt trevligt! Sen tog vi oss till Lunda där killarna var..Vid elva gick jag och Amanda mot bussen.
Nu sitter jag här och ska ta min kära bok och godispåse och läsa, och vänta på ett samtal :)

JENNYS INLÄGG :D

Kategori: vardag

Tjohej på er! jag tänkte göra ett litet gästinlägg :)
Jennifer är iaf hemma hos mig nu, mucho bra!, medans jag sitter vid datan nu så ligger jennifer i min säng och kollar på ''wild child'', jag hoppas att vikkan kommer snart oxå. Våran kväll kommer vi spendera med ida, fanny och amanda, sen får vi se om de blir nån till med, killarna kanske? ja, vi får se hur de blir, jag antar att jennifer berättar de sen. Nu heller snart ska jag fixa mig lite, och sen kolla på filmen me jennifer och vikkan om hon har kommit då. Nej hörrni de får räcka så här, får vell se om jag gör nått mer gästinlägg nångång :)


eftersom jennifer är så otroligt söt och världens bästa ängel! så får de bli en bild på henne :)

/ Jenny

LÖRDAG

Kategori:


Lite sommarvärme igen, skönt! Ska ta mig upp på balkongen med min bok och läsa lite. Blir antagligen där hela dagen, kanske? Ikväll blir det att åka till Våla och umgås med trevligt folk :)

HMMM?

Kategori: vardag

Flickorna åkte hem för ett litet tag sen, och trevligt har vi haft det. Som alltid :)
Blev film, en massa mumsiga saker, skratt och prat. Speciellt trött är jag iallafall inte, och jag har ingen lust att sova. Blir ett kort och onödigt inlägg, men kände bara för att skriva lite. Ska iallafall prata med Vikkan på msn, det behövs!

FREDAG

Kategori:

Skönt med helg, och jag vill sova. Jag är skit trött..och det får jag inte vara. Skolan gick fint, provet lika så blev klar rätt så snabbt och svarade på allt så hoppas det gick bra som jag tror :)
Hade brännboll på idrotten och mitt lag var ju bäst, hihii. Vi vann iallafall överlägst.
Nu sitter jag här och har grymt tråkigt, och är trött som tusan som jag nämde. Tänkte gå upp och ta mig nätt att äta. Ikväll kl sju ska jag vara nere på IP och kolla när Tifen spelar :)



MINA TÄNDER GÖR ONT :(

Kategori: vardag

Halvkass uppdatering eller vad säger ni? Kanske tycker det är skönt när jag bara lägger upp ett inlägg varje dag..Skolan gick iallafall fint idag. Fick se matteproven och såg väl rätt bra ut, hade genomgång inför provet imorn på engelskan och sista timmen teknik..utan Jimmy. Hade Tim, och jag vet inte om han skulle vara nån slags vikarie men ;)
Vi var iallafall i datasalen och det blev inte mycket gjort där, dom flesta satt inne på fb och kika runt. Kom iallafall hem runt tjugo i fyra? Tog mig macka och plugga en heldel. Ändå tills tjugo över fem ungefär, då sprang jag ner och bytte om snabbt som attans. Sen kom tvillingarna och Petra och hämtade upp mig. Träningen gick fint några damer tränade med oss :)
Nu ska jag sätta stopp här och plugga tills engelskaprovet imorn, vilket kommer gå...hur det går.

TÅGET HAR SLUTAT ATT GÅTT

Kategori: vardag

Skapligt skönt att vara ledig idag från skolan. Var ju in till Uppsala och fixade. Åkte in med Anita, Maria, Jessica och lilla Ella vid nio tiden, sen släppte dom av mig vid tandläkarn. Låg i den stolen i ungefär en och en halvtimme..lång tråkigt ska ni veta. Men skiten åkte iallafall ut, riktigt skönt men lite konstigt känns det. Sen åkte vi hem så vi var hemma till två, Amanda stod och väntade på mig här hemma. Och vi har lekt precis hela kvällen, hon åkte typ precis hem. Vi har hunnit med det mesta, speciellt svullat i oss en massa onyttigheter :(
Nu ska jag gå och borsta mina tänder sen sova så jag kommer upp imorn, natttttti!

HOCKEY

Kategori: vardag

Försökte mig på en mobilbloggning men verkar som om det inte funkade..får väl kolla lite mera på det. Skulle vara perfekt med det. Har iallafall precis kommit ut ur duschen och ska dra mig upp och ta lite food och sen kolla lite hockey. Efter det blir det nog sova, är ledig från skolan hela dagen! Skönt skulle jag vilja säga, ska nämligen in till Uppsala.
Snart börjar matchen :)

VARM TISDAG

Kategori: vardag

Min mage, den mår inte så bra! Gjorde kladdkaka på hemkunskapen och den blev en aning rinnig då..typ som varm deg. Är iallafall hemma nu, och ska snart städa mitt rum :(
Vilket jag borde ha gjort för längesen, för nu är det riktigt stökigt..igen. Ibland fattar jag inte bara hur jag lyckas. När jag har städat är nog klockan närmare fem och då byter jag om och sticker och tränar i värmen. Kommer att bli nå otroligt varmt och jag kommer att bli trött som en grek..men jag ska ju inte klaga :)
Nu måste jag städa så det blir gjort.

2010:S FÖRSTA DOPP AVKLARAT

Kategori: vardag

Ja precis, då var det avklarat! Och kallt var det också, fyfan! Doppa iallafall hela mig två gånger om, fick duga sen rusa jag upp på stranden. Stannade inte där länge men ett tag.
Nu har jag precis kommit hem. Ska tag tag i min mattebok och göra lite läxa..

NY VECKA

Kategori: vardag

Då var skolan igång igen och lika tråkigt som vanligt. Fast det är inte långt kvar till sommarlovet nu. Räknade ut med killarna att det typ vara var tre och en halv vecka kvar! Och det gillar vi ju extremt mycket. Annars var skolan rätt okej som vanligt hade sista orienteringen på idrotten och det jag jätte dåligt..tog bara en kontroll. Sen hade vi fysikprov, och där gick det rent åt helvete om jag får säga det själv. Svarade på mindre än fem frågor, sen så fick jag typ lite hjälp på dom andra! Men jag fick iallafall G sa Britt, alltid nått.
Nu ska jag packa lite kläder springa upp och äta. Sen cyklar jag och Sara ut och tar 2010:s första dopp!

FOTBOLLENSDAG

Kategori:

Har vart nere på IP hela dagen lång idag, eller var hem en sväng och duschade och så. Vi vann iallafall våran match med 2-1 mot Hagby, och det kunde ha blivit mera mål. Vi hade nåå otroligt mycket målchanser i första och i andra också, fast inte lika många då. Sen kom spelade Tifen och dom vann med 2-1 också, minns inte riktigt vilka dom mötte. Och även dom minsta tjejerna spelade, och dom vann med 13-0 tror jag det var! Sen spelade damerna, och dom förlorade..och herrarna spelade kl fyra och dom vann med 5-0! :)
Gick rätt bra för alla Tärnsjölag, synd bara att damerna förlorade..men sånt som händer. Har iallafall precis smällt i mig min choklad bit, ska städa lite och sen plugga till fysikprovet imorn som jag inte alls har tittat på..bra Jennifer! Sen blir det nog hockey ikväll, Sverige mot Kanada..intressant.


Första året på Dalecarlia :)

RUBRIK SAKNAS

Kategori:

Jag och Pellan har vart ute med kameran, fick med oss några bilder in också :)
Just nu kollar hon på One Tree Hill, och jag sitter här och trixar med bilderna. Slänger in några från nu ikväll och några från lite tidigare idag.




Fråga inte vad jag gör på bilden, det vet jag inte ens själv ;)
Nu ska jag kolla OTH med Pellan!

VÄÄÄÄRME

Kategori: vardag

Orkar inte skriva om igår..men skriver väl lite. Kommer ändå bli en lång text, för det brukar sluta så. Iallafall så köpte jag och Pellan lite gosaker tills hockeyn vid halv nio kom Linnsan och gjorde oss sällskap och båda skulle hem vid elva. Men så blev det inte, båda som kvar istället! Vi hade det väldigt trevligt, kollade på två filmer och tänkte sova i vardagsrummet tills jag kom på att det stod sänger i mitt gamla rum. Fast det var bara två, men det löste vi. Vi somnade där runt halv fem kankse..sen vaknade vi ett antal gånger på morgonen. Men halv tolv gick vi upp och det var kokhett i mitt rum. Sen gick vi ut, åt glass, fikade och knäppte en hel del kort, får se om jag slänger in några sen. Nu har jag kommit hem från Östa, och väntar på att Pellan ska komma för hon sover här inatt med :)
Imorn är det match kl tio, och samling nio..kul säger jag bara. Får se ifall det blir nån bloggning, är fotbollensdag och alla Tärnsjö lag har hemmamatcher.

ÖSTA

Kategori: vardag

Sitter ute i Östa nu, ska ta mig ut till altan och äta lite hamburgare! Fint väder är det idag, nå otroligt fint och skönt :)
Skriver mer när jag kommer hem, gillar inte denna dator så speciellt mycket..

TRÅDLÖST

Kategori: vardag

Hittade mitt trådlösa tangentbord och datamusen som jag fick tillsammans med datorn. Jag har letat efter det ett bra tag, iallafall tangentbordet. Det låg ovanför garderoben, det hade jag helt glömt. Och nu försöker jag få det att funka, vilket går jätte dåligt :(

FREDAG

Kategori: vardag

Säg inte att denna dag också ska bli hemmadag, då blir jag nästan galen. Och det ser nästan ut att bli det också. Fast jag ska leka med Pillan senare ikväll när hon kommer hem! Och vi ska ha det jätte skoj, bara så att ni vet :)
Men iallafall så tänkte jag nog städa mitt rum idag..igen. Fast denna gång lite nogrannare, typ kolla igenom saker vad som ska sparas och kastas. Kankse tillochmed jag flyttar om lite, men det tror jag inte. Blir väl lite omflyttning när jag får min nya säng, och det lär ju ta ett tag. Eftersom min pappa är sjuk :(

NY HEADER?

Kategori:

Jag är pigg som en lärka! Och klockan är ungefär halv två, borde nog gå och lägga mig men jag är nå oerhört pigg..men det vänder väl snart antar jag. Har iallafall suttit och fixat&trixat på en ny header. Och det gick väl sådär, men jag fick till två ganska likadana som fick duga. Tänkte slänga in en bild på dom, så får ni säga vad ni tycker :)

1.

2. 

Som ni ser är dom rätt lika. Inte ens säkert att jag byter header heller, eftersom jag inte är helnöjd med dom. Men vi får se på den saken.
Nu ska jag iallafall gå och lägga mig, iallafall försöka.

TORSDAGSKVÄLLL

Kategori: music

Då var träningen avklarad, den blev lite längre än vanligare. Kvart över sju skulle vi ha slutat men vi spelade lite matck mot damerna så vi slutade runt åtta kankse? Har inte en blekaste aning faktiskt. Men vi vann iallafall med 2-1, Pyret&Pillan stod för målen om jag inte minns fel. Nu har jag precis kommit ut ur duschen och ska snart springa upp igen och kolla på lite hockey. Ingen chips blev det heller :(
Får göra lite nudlar istället, nästan lika gott!
Nej nu måste jag kila upp så jag hinner kolla på dom två sista perioderna iallafall.

TRÄNING

Kategori: vardag

Håller på och byter om till träningskläderna. Tar mig snart ut till cykeln och cyklar över till Sara. Sen ner på träning, ja ni vet ju. Hoppas det inte börjar regna igen bara, fast det är skönt att spela när det regnar. Blir bara lite tungt att springa mot slutet :)

TRÅKIG TORSDAG

Kategori: vardag

Jag har nå grymt tråkigt måste jag säga! Blir nog bara en hemmadag idag, kl sex är det iallafall träning. Sen ska jag ut och springa med Sebbe, men får se hur det blir med det. Tänkte kolla på lite hockey ikväll med en chipspåse, låter riktigt bra. Men vi får se. Nu ska jag iallfall ta och klä på mig, sen plocka undan lite härinne. Efter det tar jag nog mina kära engelskaböcker och pluggar lite..måste ju kolla på't nån gång.
Funderar på att fixa designen lite också, får se med den saken med.

THE HILLS

Kategori: vardag

Vet ni vad jag såg?! Att The Hills säsong 4 har kommit ut på cdon.com, säkert vart ute där jätte länge men jag såg det inte förns nu! Alltså det får att köpa den, och det ska jag göra. Den ska ner i våran brevlåda. Jag ska ha den, lätt!

FOTBOLL

Kategori:

Hemma nu, har vart hemma ett bra tag. A-laget vann iallafall med 2-1, och det behövdes efter 3 oavgjorda matcher. När jag kom hem så gjorde philip i ordning lite morötter och gurka och dipp till det! Det var gott kan jag lova. Tog slut nästan på engång. Nu sitter jag härnere och jag ingenting alls..som vanligt ungefär. Vet inte heller vad jag ska göra imorn, men hoppas att jag hittar på nå skoj.
Nu ska jag nog dra mig mot sängen.


Tänkte att alice får stå för bilden! :)

LÅNGHELG

Kategori: vardag

Skönt med långhelg! Skolan gick riktigt bra, och flöt på finfint. Efter skolan var det som vanligt bandyträning, och ingela hade med sig lite frukt. Så vi svullade i oss det innan vi började träningen, blev som vanligt match hela tiden och det är kul det med :)
Är hemma nu, och precis kommit ut ur duschen tänkte ut och springa med sebbe direkt när jag kom hem men icke. Han svarar ju inte när jag smsar han så antar att det inte blir nått idag heller. Kl sex ungefär kommer amanda och hennes mamma och hämtar upp mig, och sen åker vi mot månkarbo, tror jag det var. A-laget har iallafall match, så vi ska kika på dom.
Nu måste jag fixa mitt böta hår, så jag blir klar nån gång!

SÖT TJEJ SUSSAR SÖTT

Kategori:


Denna söta lilla filur ligger uppe i mitt gamla rum och sussar sött! Ibland är hon ändå för söt :)
Nu ska jag ta mitt kära sopapper och lägga mig i sängen, vilket slutar med att jag inte kan nått imorn och somnar. Låter lite sisådär.

/ Jennifer

TRÄNING

Kategori: vardag

Träningen gick rätt bra. Var lite småjobbigt, men det ska de ju vara ibland. Har precis kommit ut ur duschen, och tänkte springa upp och kolla på hockeyn. Men jag vet inte hur det blir med det..linus och ida skulle tydligen sova här inatt också. Så jag vet inte. Ska iallafall läsa på so'n som jag har tills imorn..och imorn är det helg också, soft!
Nu måste jag läsa på lite, om det ska bli nån hocky för min del :)

/ Jennifer

:(

Kategori: vardag

Gick snabbt idag i skolan..började på nytt kapitel i matten, vilket går riktigt bra hittlils. Plus att vi fick reda på matteprovet, och jag hade VG! Och så blev jag klar med min skylt på bilden så nu ligger jag inte så jätte långt efter..men en bit iallafall. Som vanligt hemkunskap sita timmen och jag och alice gjorde våran grymt goda pastasallad! Fast den var mycket godare första gången, skinkan smakade lite konstigt. Väl hemma sprang jag direkt till telefonen och ringde med pappa, han och anita var nämligen in med pontus till ulltuna imorse..igen. Och han hade käkat nån majskolv, och det hade förstört hans tarmar..så det e osäkert ifall han överlever :(
Jag hoppas iallafall på det bästa! Ikväll är det träning, längtat lite smått faktiskt.

/ Jennifer

KONSTIGT NOG

Kategori: vardag

Ny duschad, och skönt är det! Ska fixa tvätten sen tänkte jag faktiskt städa mitt rum, helt frivilligt. Tänkte plugga lite, men eftersom det blev så stressigt idag med tiden och så. Då hann jag inte springa upp och hämta mina böcker, så det blir städning istället. Och ska jag vara ärlig så är jag lite småsugen på att städa?! :)

/ Jennifer

ORIENTERING SUGER ÄLG

Kategori: music

Fyfan skulle kunna säga det 7gånger om! Jag gillar verkligen inte orientering! Början av dagen gick bra, hade bara tre lektioner, sen kl tolv hade vi orientering i tre timmar..sprand iallafall ut med amanda, elin och frida. Vi var en hel klunga som typ sprang i början..eller inte klunga men. Efter ett tag var även fanny och sara med oss :)
Vi hittade tillslut 10kontroller..och hann tillochmed springa vilse och se en skymt av en älg. Och mina kläder är inte fräscha ska jag tala om. Sprang i lera, vatten och ja det mesta. Är iallafall hemma nu, i värmen! Tänkte ut och springa en sväng idag, men det sket sig eftersom jag har fått skavsår på min häl :(
Nu ska jag iallafall stoppa in mina rena och fina kläder i maskinen.


Perfekt låt för idag!

/ Jennifer

HEEEEMMA

Kategori: vardag

Hemma från stan nu, skönt är helt slut i fötterna. Kom fram elva och då gick vi till donken direkt och svullade lite, satt där till tolv. Gick en runda, och jag fick med mig hem en heldel saker faktiskt :)
Vet inte om jag orkar slänga in nån bild eller så, förmodligen inte. Men jag hittade iallafall en klänning! Äntligen säger jag bara! Men jag vet inte riktigt om jag är nöjd med den, men jag tror så.
Nu ska jag byta om, vänta på amanda, ta cykeln möta pellan och sen åka ner och kolla när tifen spelar sin premiär.

/ Jennifer

SUPER

Kategori: vardag

Nu springer jag upp och käkar frukost, sen rusar jag snabbt som attans till bussen! Där förmodligen pillan är, och pyret hoppar på hos sig :)
Super dag skulle jag vilja kalla det!

/ Jennifer

FLICKAN UTAN LIV

Kategori: vardag

Vill bara säga att amanda inte har nått liv..nejdå nu var jag dum. Hon har hel grymt liv måste jag säga. Tillbringade hela kvällen med henne, vi tog en varsin sallad på pizzan. Vilket var första och sista gången, äckligt var det. Sen hade vi nå grymt tråkigt, tills en person ändrade på det! Då fick iallafall jag det grymt kul, men inte hon tror jag. Sen blev det en massa fotboll tills nu typ, och hon har åkt hem :(
Tråkigt för mig, men lite små skönt för då får jag gå till min säng. Ska upp tidigt imorn, åker in till stan med pillan och amanda, kanoners! Sen får vi se vad som händer.

/ Jennifer

I DON'T CARE

Kategori: music





/ Jennifer

TRÅKIGT

Kategori:

Då var det lördag, och det känns precis som söndag. Vilket inte är så himla bra..och jag har jätte tråkigt. Men det ska det bli ändring på, men först måste jag städa. Men inte så mycket, eller jo kankse. Nej nu vart det ett tråkigt inlägg.



/ Jennifer

PRAODAG 5 & HELG

Kategori: vardag

Sista praodagen skönt, och även helg och match stod på schemat! Underbar fredag eller vadå? Och den blev ännu bättre när vi fick med oss en tre poängare hem :)
Jag och linnsan tog en snabb sväng på stan och kollade på lite klänningar, men jag hitta ingen fin. Sen gick vi till donken och köpte glass satte oss ner och pratade i solen, sen började vi kl tolv. Gick rätt så segt, men gudars så kul det var att jobba med kvinnan. Blev mera skratt och helt klart mera prat. Sen fick vi göra tårta också! Men det var nå grymt mycket grädde man fick, och jag är ju inte så förtjust i det..men ibland kan även det gå i. Tog kvar över tre bussen, hem och packade snabbt som attans. Sen ner till ip för samling. Matchendrog igång kl sju, och låg under med 1-0 i första halvlek, sen vände vi till 2-1 efter två snygga mål av ankan och pyret! Och dom nya skorna satt perfekt, fast kändes lite stora..jag är iallafall skavsårs fri! Sen hem tog en dusch, och var skapligt seg in eftersom sara tillochmed hann komma. Sen tog vi en varsin tårtbit och kollade på oth, sista avsnitten på säsong 2. Sen kom my och jessika och gjorde oss lite sällskap, och nu har dom typ gått hem. Och jag ska snart gå och lägga mig. Är nå grymt trött..

/ Jennifer

ÄNTLIGEN TILLSAMMANS

Kategori: vardag

MED LINNSAN! :D
Denna dag har jag längtat nå otroligt efter, stan en snabbis med linnsan, sen jobba med henne sen helg och match! Kan ju inte bli så mycket bättre. Ska kila iväg till bussen efter detta inlägg. Jag vet inte riktigt om jag hinner slänga in ett innan matchen, kommer nämligen hem halv fem och det är samling kl fem. Så det blir lite tajt..ska packa och så också.
Jag hoppas iallafall att alla får en bra dag idag! :)

/ Jennifer

PRAODAG 4

Kategori:

Praoen idag gick fint, jobbade som sagt mellan elva och två tillsammans med frida, alva och sara. Efter praoen gick jag och mötte mikkan, och även petra och rita var med :)
Jag och mikkan gick in på stadium direkt, skulle nämligen som jag sa kika på lite fotbollsskor! Vi var in på båda stadium och intersport. Och hittade ganska snabbt ett par skor, mikkan blev nog käk i första ögonkastet eller vad säger man? Efter sista prövningen hade även jag bestämt mig och vi fick med oss lika skor till kassan, och även lika benskydd och vattenflaska. Så nu är vi lite lika! Sen gick vi och mötte upp petra och rita och gick vidare till donken, happymeal för min del och alltid lika gott. Synd om mig bara som fick jordens hostattack där inne och hostade som en åsna och trodde jag skulle dö..satte drickan i halsen, bra gjort va? Sen tog vi kvart över fem bussen hem. Åkte hem, åt en snabbis och bytte kläder sen ner till ip för att kolla på herrarna. Där slutade matchen 2-2, satans så kallt det var!
Nu är jag hemma i värmen och ska snart gå och lägga mig tror jag.


Skorna jag gillar starkt, kommer prövas imorn på matchen mot bärlinge borta! Taggad som bara den, hoppas på en vinst där också :)

/ Jennifer

PRAODAG 3

Kategori:

Kom in runt halv två, gick en sväng på stan. Hittade en massa fina klänningar, men såklart fanns inte en enda i min storlek! Kul..gick kl tre till ofvandahls, och bytte av linnsan :(
Slapp iallafall jobba själv, alva fick jobba med mig eftersom hon och linnsan hade bytt. Och det blir nästan bara tråkigare och tråkigare..vi fick plocka disk hela tiden. Då menar jag verkligen hela tiden, när vi inte gjorde det så stod vi lutade mot väggen. Slutade typ tjugo i sju, vi fick hem en varsin bakelse! Och jag precis mumsat i mig min. Mycket god vad den.
Nu ska jag snart ta och lägga mig, om ett tag. Läste aldrig fysiken igår så gör väl det idag, vilket jag heller inte kommer att göra. Imorn börjar jag kl elva och slutar kl två, få se om det blir nya fotbollsskor imorn! Skule gärna sitta fint, blir nog iallafall a-lagsmatch kl sju :)



Kolla vad jag har smällt i mig :( , inte bra..men mycket god! :)

/ Jennifer

ONSDAG

Kategori: vardag

Vaknade för ungefär en halvtimme sen. Ska gå och klä på mig och så, sen runt tolv drar jag mig mot bussen och åker in till stan. Tar nog en sväng och kikar på några klänningar först, sen börjar jag kl tre..och byter av med linnsan :(
Hoppas alla får en bra dag!

/ Jennifer

NÄSTAN BORTA

Kategori: vardag

Träningen gick kanon, tänkte inte så mycket på den irreterade datorn. Men nu funkar den som den ska. Det vart lite strul innan träningen för mig och sara. Hennes cykel hade inge luft i bakdäcket och jag hade inte mycket mera. Hon fick iallafall skjutsa mig på min cykel, och efter ett tag kom vi fram. Körde igenom hela träningen så så gjorde petra och mikkan oss sällskap, eftersom mikkan skjutsade mig. Stoppade i mig ltie mat, satte mig vid datorn en snabbis. Sen for jag upp i duschen, så nu sitter jag här nyduschad och ren :)
Nu ska jag springa upp och ta mig en macka, har precis skrivit av mig en massa skit på msn. Så en macka på detta så är allt bra, förutom att jag kanske måste läsa på fysikprovet en gång.

/ Jennifer

SEG.COM

Kategori: vardag

Min datorn är så seg så att den förtjänar att bli kastad i väggen! Så arg jag blir, får väl ta ut ilskan på bollen. Fick reda på tidigare idag att jag och linnsan inte jobbar tillsammans imorn heller..hon tar mellanpasset och jag har kvällspasset. Ännu roligare! Ja, jag dog iallafall inte idag så jag gör väl inte det imorn heller :)
Nu måste jag ta på mig träningskläderna.

/ Jennifer

PRAODAG 2

Kategori:

Slutade tolv idag, skönt! Fast började kl nio, så lärde ta fem över sju bussen..och då lärde jag gå upp typ runt sex. Kom in där runt halv nio, gick nästan direkt till ofvandahls. Fick börja plocka disk och så direkt. Sen halv tio typ, fick jag vika servetter..jätte kul. Sen vid tio kom alva och då plocka vi disk, torkade bord och så. Sen vare bara att vika servetter igen..denna gång små vilket var ännu jobbigare. Skapligt ont i nacken fick man. Jag vek ungefär 450servetter! Jag satt faktiskt och räkna dom. Sen vid tolv kom linnsan och jag gick :(
Gick in på gina och fixade med saras tröja, dom satte dit en ny knapp eftersom den hade typ gått sönder runt där och så fick hon 100kr. Men knappen lossnade på bussen igen, så. Men sara som är så snäll gav mig 50kr :)
Om tre timmar är det träning, och jag känner att jag inte har så stor lust för det..men det kan ju alltid ändras.



/ Jennifer

PRAODAG 1

Kategori: vardag

Hemma nu, lång dag..jobbigt och är extremt trött. Vill bara sova, men slänger in ett inlägg. Blir säkert långt men ska försöka at få det mindre långt. Åkte in med 12.05 bussen till linnsan sen tog vi en buss till harbo och så skjutsa hennes pappa oss därifrån till uppsala. När vi kom fram var han snäll och bjöd oss på kebabtallrik, och jag kände mig extremt tjock! Eftersom jag åt det i lördags också..sen släppta han iallafall av oss i stan. Skulle byta en tröja till sara, men det gick inge bra eftersom dom var slut. Så vi gick till ofvandahls där vi skulle praoa. När kom dit så frågade vi efter vår handledare och så sa jag att vi skulle praoa där, hon ba jaha? Då sa jag att vi skulle börja nu kl tre, hon ba är vi så många praoelever? Tydligen var det redan fyra andra där som praoade. Så vi var sex stycken i det lilla köket! Sen så fick jag och en annan tjej gå iväg till sibylla? Vilket var lite konstigt..vi fick typ torka väggar, golv och fönster och gå ut med sopor och massa skit. Sen fick vi hamburgare och sånt där, och då kände jag mig ännu fetare! Sen gick vi iallafall tillbaka till ofvandahls där plockade jag ut lite disk och linnsan visade vart saker och ting skulle stå typ.
Allt var så himla krångligt och bökigt där. Först det dära att typ vår handledare inte visste att vi skulle komma, sen så stack hon när vi hae bytt om. Så dom andra praoeleverna fick visa oss runt och så. Sen fick vi göra vårat eget jobbschema, så nu har vi inte alls dom tiderna vi skulle ha. Och jag&linnsan får typ inte ens arbeta tillsammans. Imorn börjar jag kl nio till tolv och jobbar ensam praoelev, och hon börjar kl tolv till tre och jobbar med en annan. Väldigt kul..vi som skulle praoa tillsammans lixom. Men inte så mycket att göra åt nu.
Nu vart det väldans långt här, vilket är ganska tråkigt. Men ska sluta för tänkte gå och lägga mig imorn, eftersom jag ska upp så tidigt.

/ Jennifer

MÅNDAG

Kategori: vardag

Vaknade för ungefär en halvtimme sen typ. Rätt så skönt faktiskt. Även fast jag fick somna om 300gånger typ. Har precis smällt i mig en skål med fil, och ska strax klä på mig och så. Sen åker jag mot linnsan!

/ Jennifer

RESULTAT

Kategori: vardag

Matchen är färdigspelad för länge sen, och vill ni veta resultatet? Klart ni vill. Vi vann med 7-3! Grymt skönt med seger i premiären. Och undra vilka som leder serien om inte vi. Fast det är inte så konstigt eftersom det bara är vi som har spelat ;)
Iallafall..efter matchen cyklade jag hem och tog en dusch och lilla ida kom på ett besök. Sen efter jag käkat drog jag iväg till sara. Kollade på ett oth avsnitt, sen gick vi ner och tog lite glass! Sen kollade vi på ett oth avsnitt tillsammans. Och nu är jag hemma. Ska snart gå och lägga mig. Imorn har jag sovmorgon, kanoners! Ska praoa hela denna vecka tillsammans med linnsan i uppsala. Så imorn börjar jag kl tre, men tar 12.05 bussen till henne. Sen slutar jag halv sju..vilket är lite småtrist, kommer typ att vara helt slut.
Sätter stopp här så det inte blir allt för långt.

/ Jennifer

LILLA PYRET

Kategori:

Kom hem från ankan där runt typ halv tolv tolv. Har precis städat mitt rum, duktig jag är :)
Nu är det bara att vänta ungefär sådär en timme, då pellan och kankse petra kommer och hämtar upp mig. Sen ner till sara, osv. Ja ni kan väl den rundan.
Nu ska jag springa upp och ta mig en macka eller nått liknande, sen byta om!



/ Jennifer

AT ANKAN'S PLACE

Kategori: vardag

Sitter hemma hos ankan just nu, hon bäddar och amanda hjälper till lite halft och jag sitter vid datorn. Ska väl snart ta och sussa, match imorn och jag e taggad. Känns som jag har tjatat lite om matchen menmen.
Nej nu måste jag nog lyfta på rumpan och hjälpa till :)

/ Jennifer

LÄNGTAR

Kategori: vardag

Amanda skulle få äran att följa med mig till pizzan och käka efter hon kom hem, och nu visar det sig att hon ska äta först. Och det var tydligen jätte långt kvar tills hon skulle göra det :(
Jag orkar inte vänta på henne, för jag är jätte hungrig..så jag får gå själv. Hur kul är det lixom? Jag hoppas att hon äter snabbt så iallafall! Efter jag ätit går jag nog iväg till ankan för jag&amanda ska sova där inatt. Kommer bli riktigt skoj. Och imorn har vi match! Ni ska bara veta hur mycket jag längtar, första gräsmatchen lixom!
Nej nu måste jag nog gå, min mage kurrar riktigt mycket.

/ Jennifer

TVILLINGARNA

Kategori:


Eftersom jag inte slängde in nån bild igår på de fina tvillingarna får jag göra det idag istället :)

/ Jennifer

KALAS IGEN

Kategori: vardag

Alldeles riktigt mera tårta! Mumsigt måste jag säga, tärtan igår var grymt god. Drog iallafall till våla kvart över sex, sen gick jag hem till vikkan. Och vi hade det riktigt trevligt! Sen gick vi ut en väng och hämtade vid sporthallen och mötte annat folk. Men det var tråkigt, så vi drog hem till ida en sväng sen gick vi till jenny. Och efter ett tag kom fanny, sara och linnsan. Fick skjuts av amandas snälla mamma hem, så vi slapp åka buss. Kom hem där runt ett och då tog jag&sara en sväng med cyklen. Sen hem och sova.
Nu ska jag upp och käka frukost, slå in ett paket och sen svulla massa mums!

/ Jennifer