-

tillslut så klarade även vi det

Kategori: vardag

Hej. Fick äntligen upp några bilder från i lördags, så där kan ni få glutta liteeee.
Skickade in mitt gymnasieval igår efter en halvtimmes velande, men blir nog bra detdär :)
Igår strax innan midnatt fick jag sms på en liten unge, blev moster igen. Mysigt och jobbigt hehe, men mest mysigt, får se om jag åker till Stockholm i helgen och hälsar på.
Nu ska jag iallafall ta tag i äckelspanskan igen, sen vänta på träning och ta det lugnt.
Slutar kl tolv imorn!! Så jävla underbart, och så är jag ledig på fredag. Vet att detta kommer bli en grym heeelg.

från i lördags

Kategori: pictures

image description
image description

28 februari 2012

Kategori: vardag

Hola amigos! Nu ska ni få ett långt inlägg att läsa för jag är så dålig bloggare.
Kan ju börja med att många bloggar jag läser har bytt till bubbleroom under sista tiden, och det sägs vara bättre och enklare där, så får se om jag gör som alla andra och byter jag också.
Sen kan jag berätta att blogg.se appen suger, går inte att ladda upp bilder..har försökt hur mycket som helst! Så snart ger jag upp, tänkte testa en sista gång lite senare.
Sen har jag typ en miljon saker att plugga till just nu känns det som. Och jag vill bara ha sommarlov. Förövrigt så ska gymnasievalet in innan torsdag, och som vanligt skjuter jag bara på det. Men snart ska jag ta modet och skicka iväg ansökan.
Tre sista saker, det är kul att spela fotboll när det går bra, och när man känner det själv. Och jag längtar gaaalet tills helg och fredag!!
Klickade mig in på Twitter efter träningen igår, såg att Leksand hade säkrat en kvalserieplats, om jag blev glad?!??! LÄNGTAR TILLS DEN DRAR IGÅNG!
Nu ska jag plugga lite, och kl sex går jag ner och tränar småttingarna :)

Good days

Kategori: vardag

Hade super mysig kväll med Alice. Pratade massor och bakade cupcakes, som vi briljerade på, blev as snygga och as goda!!

Hade möte efter träningen igår och sen tog jag det bara lugnt. Mot kvällningen hamnade jag och mina vänner i Våla. En helt okej kväll, alltid kul att träffa trevliga människor :)

Idag har jag endast gjort ingenting, tog en promenad med Sara, jäävligt halt..
Ska strax pallra mig hemåt, och sen vandra mig till mitt nya hem :)
Hamnade lite bilder på mobilen igår, får se om dom hamnar här.

det kom som en blixt från klarblå himmel

Kategori: vardag

Tog tio över elva bussen in till stan imorse. Gick runt där med mina vänner och lite efter halv tre, hämtade Isabell upp mig och vi vandrade till Årummet och tog en fika, pratade om massa, superskönt och mycket trevligt!! :)
Hemma runt halv sex och har bara tagit det lugnt. Skrattat åt BigBrother, sett bästa Elsas värld och Dubbelliv och stoppat i mig hammagjord pizza. Helt okej daaag :)
Imorn ska jag ta en lååång sovmorgen, något jag inte gjort på hela lovet (!!), senare får jag besök av Alice :)

22 februari 2012

Kategori: pictures

Känner mig som en dålig bloggare, men det får ni stå ut med. För jag orkar verkligen inte...

Igår var jag in till stan med Frida. Kikade i affärer och käkade på kinarestaurang, hade det super!!
Och idag har jag bara legat hemma och typ ruttnat. Skulle nu ha suttit i en bil påväg upp mot Leksand, men så blev det inte. Jävligt tråkigt om nån frågar mig, för nu måste jag träna ikväll, och det känner jag inte alls för att göra. Vill bara ligga hemma och sova hela kvällen, och sen kl tio vakna till och glo på Big Brother.

Två bilder från igår.


BEFORE I DIE, I WANT TO..

Kategori: before i die, i want to..

Svar på tal

Kategori: vardag

Fick en kommentar igår om vart jackorna kommer ifrån, och den vänstra jackan kommer från Modekungen och kostar 899:- och den till höger kommer från Nelly.com och kostar 549:- tror ja :)

skinnjacka

Kategori: give me

Vet inte vilken jag vill ha, skulle gärna uppskatta om ni kunde säga vad ni tycker, kära läääsare :)

söndaaag

Kategori: vardag

Tröck i mig massvis med frukt igår till den sjukt dåliga Melodifestivalen som gick på tv.
Somnade vid innan tre, och vaknade halv tio. Någon väckte mig, och hon ska ha spö en fin dag :)))) Hoppas du vet vem du är...
Har spenderat ungefär hela dagen med Sara. Men nu är jag alone, ska endast ligga här och slöa till kl nio då jag sitter bänkad framför Big Brother!!

what comes around goes around

Kategori: vardag

Skrev ett matteprov första timmen i fredags, säger bara DÖ. Gick pissdåligt..
Fick helg och LOV, underbart säger jag. Fick inte så dålig start heller. Blev bjuden hem till Amanda för tacos och efterätt, as gott! Kom hem innan tolv, och somnade vid två.

Tränade nu imorse, och idag kändes det kul!! Hoppas det håller i sig nu, men det tvivlar jag på.
Har precis tryckt i mig pappas goda fisk som han gjorde igår, han kan han min pappa!
Men nu ska jag gå ner och göra mig i ordning, och senare mysa lite med vännerna!

DAG 30 - FEM BRA SAKER SOM HÄNT UNDER DESSA 30 DAGAR

Kategori: 30days about me

En månad går fan ganska snabbt asså, och skönt är väl det just i den här tiden!

Fem bra saker, det låter konstigt, passar bättre med fem bra händelser. Utan inbördesoooooordning.

1. Salacupen var en kul händelse kan jag tycka nu i efterhand. Var egentligen så sjukt otaggad på den, flera dagar innan, och på morgonen när jag klev upp sängen. Men det vände ganska snabbt när vi kom till hallen och sen när jag fick spela första matchen! Hade glömt hur kul det var att spela en riktig match lixom..Sen var det ju ett plus att det gick ganska bra i cupen också :) Andra plats, not baaad.

2. Att skolan börja va en bra sak, hahaha. Okej inte för att jag längtat att gå i skolan eller så!! Menade mer att få träffa klasskompisarna igen, dom man inte träffat nått alls under lovet nästan. Att få skratta med dom varje dag, och irritera sig på dom varje dag.

3. Klagar inte på min födelsedag!! Skönt att fylla 16, får börja övningsköra lite, och endast 2år kvar tills jag fyller 18. LÄNGTAR SOM FAN!! Fast egentligen var det inte själva födelsedagen som var speciell det var mest dagen då jag bjöd mina favortiter på fetaste och godaste tårtan, och sen då släkten kom och firade mig. Mer tårtor, fina presenter osvvvv.

4. Folkan, 18års festen i Våla? Skönt att få träffa lite annat folk, dansa, ha kul, gråta, dricka, umgås, skratta. Kom och tänka på nu när jag skrev att jag alltid haft kul i början eller ja hela kvällen ungefär, men mot slutet har jag haft mindre kul och blivit typ depp. Hänt båda gångerna, samma anledning med kanske?

5. Att vi åkte upp till Leksand!! Jag bara älskar att sitta där på en stol i arenan och se världens bästa lag jaga efter en puck. Spelar egentligen ingen roll om dom vinner eller förlorar, dock roligast att åka hem efter en vinst. Men stämningen, trycket, asså ja allt. Kan fan inte beskriva med ord.

16.51

Kategori: vardag

Min specialitet är fan att klaga. Tur att jag är bra på nått.
Ska kolla klart på 90210 nu, sen ska jag sova en stund. Vill ha helg och lov.

DAG 29 - DETTA ÅT JAG TILL FRUKOST

Kategori: vardag

Trodde jag va klar med dessa 30dagars, men icke...kör sista imorn iallafall :)

They told you I was moving on, over you

Kategori: vardag

Heheeeh, denna dag aaaasså. Blir typ deprimerad av denna dag istället för glad. Tur att det e lite folk som vill vara extra gulliga mot även mig idag, trillade in nått gulligt sms i inkorgen, och det uppskattar man ju alltid :) Sen så skapade jag och fyra friends i klassen ett litet massagetåg för att vara snälla mot varandra.

Väntar på att klockan ska gå lite snabbare, så jag kan få traska bort för lite födelsedagsfirande! Sjukt sugen på tååårta.

13 februari 2012

Kategori: vardag

Tack för att denna dag gick snabbt.
Somande framför tvn, så jävla skönt. Hade springträning och senare gympa nu ikväll, otaggad va jag. Otaggad på jävla alla hjärtans dag imorn, tönt dag om ni frågar mig :))) Fast kanske vart annorlunda om jag haft en söt kille, men icke.
Sa jag att jag va otaggad på livet också??? GE MIG SOMMAR VAFAN!! BÄSTA ÅRSTIDEN JU ♥ Villl va lite happy

Förresten så monterade jag ben på min säng nu ikväll och satte ihop dom så dom som sover i min säng, inkl jag, slipper glida ner mellan sängarna och typ ligga på golvet. Kommer njuta att sova ikväll.

Lördag

Kategori: pictures

Tre bilder från helgen som hamnade på min mobil, gulliga pics.



-

Kategori: vardag

OM JAG TAR I FÖR LÖST, HAR JAG FÖRLORAT ALLT IMORGON BITTI

Kategori: vardag

Här var det lite dött, men har varken orkat eller hunnit känns det som hehe.

Skolan i fredags va skön, skrapade upp knän och armbågar på idrotten...men inte ofta man har lekar!
Kvällen spenderade jag med Jim, sjukt länge sen..gick ovh såg En gång i Phuket, as kul film!!

Halv elva traskade jag ner till hallen för träning, sjukt otaggad...
På kvällen kom Sara x2, kollade på Melodifestivalen och fixade lite. Drog senare iväg på 18års fest i Våla. Dansa, skratta, grät, prataaa, en bra kväll kan jag väl säga ungefär då :)

Idag har jag enbart vart i stan och inskaffat mig lite skydd till mobilen, och saker till sängen så jag äntligen får slippa springan mellan sängarna!! SÅ JÄVLA SKÖNT.

9 februari 2012

Kategori: vardag

Just nu vill jag stänga ut vår kära hund...hundjäveln tog min mat från tallriken!!!! Ska skvallra för pappa när han kommer hem..

Skönt det var att vara hemma runt halv tolv, och skönt att det är helg imorn!
Tog en tupplur när jag kom hem och sen har jag bara pluggat matte känns det som..hoppas det går bra imorn på provet, annars blir jag angry.

8 februari 2012

Kategori: vardag

Denna dag har varit som dom andra dagarna ungefär, ohändelserik. Dock fick vi en ny poojke i vår klass idag.
Imorn är super chill dagen i skolan ungefär. Ska endast skriva ett nationella prov, och sen slutar jag, dvs kl elva!! Så himla super duper skönt :)
Men nu ska jag göra nått vettigt, och senare väntar träning!

BEFORE I DIE, I WANT TO..

Kategori: before i die, i want to..

det finns saker jag saknar, typ när vi var nakna

Kategori: vardag

Dö åt denna dag känner jag. Glömde både vantar och hörlurar imorse när jag smällde igen dörren och gick. Jävligt kul att det var en som lyssnade på dålig musik i sina hörlurar som läckte som fan, både till och hem från skolan. Less...
Svenska nationella direkt på morgonen och så hade vi matte senare på dagen, och fyfan vad det är världelöst!!! Blir ju inte bättre av att jag är helt jävla total sämst och inte fattar ett piss :)))
Nej men nu ska jag bli lite gladare, och planera dagens träning till gullisarnaaa.

There's a place in my head, that repeats what you said

Kategori: vardag

Har gått en dag i skolan denna vecka, och jag längtar så jävla mycket tills den är över. Massa jävla prov har vi denna vecka, d ö d a m i g.. Vill ha heeeeelg!!
Nåja, nu ska jag minska på min hög med skolböcker här, och hoppas väldigt väldigt mycket att vi INTE har springträning idag innan träningen. För isåfall kommer jag frysa till en isbit....

DAG 28 - MITT FAVORITMINNE

Kategori: 30days about me

Har hur många favvisminnen som helst, men nått som är svårtslaget det är fan Dalecarlia 2007. Helt klart något jag aldrig kommer att glömma ♥



på riktigt....

Kategori: vardag

Asså orkar inteee...kul liv att hela menyn försvann, man ba dö.
Dö åt skolan imorn och den kommande veckan. Dö åt att det är snorkallt ute. Vill ha sommmmmmar. Vill ha kul. Vill dansa fötterna av mig.
Godnatt kära läsareeeeeeeeeee :)

BEFORE I DIE, I WANT TO..

Kategori: before i die, i want to..

aaaaaasså

Kategori: vardag

Orkar inte att jag typ sabbade min blogg lite grann nyss...jag orkar verkligen inte bry mig. Bara satt ni vet.

DAG 27 - DITT FRAMTIDA BRÖLLOP

Kategori: 30days about me

När jag var mindre tänkte jag alltid på bröllop, men nu var det länge sen jag hade tankar på bröllop. Har alltid velat gått på ett riktigt stort bröllop.
Mitt bröllop ska iallafall vara stort och fint. Det ska vara vitt, med lite blått. Min klänning ska vara stor och fluffig och fina detaljer på, och tårtan ska vara stor med ett fint foto på.
Skulle kunna skriva en bibel om hur mitt framtida bröllop ser ut, men det vill jag inte..
Egentligen är det viktigaste bara att få gifta sig med favoriten och att dom bästa ska vara där :) hehhee, nu längtade jag helt plötsligt galet mycket till att få gifta sig!!

23.34

Kategori: vardag

Att Meldofestivalen var riktigt dålig ikväll var jag nog inte ensam om att tycka. Var endast Loreen som var bra, och tack och lov att hon gick till final!!
Har inte gjort ett skit idag. Tänkte alldeles strax sova då det väntar en massa tråkiga saker imorn......

 

LJUVA HELG

Kategori: vardag

Så jävla skönt med helg!! Åkte in till stan efter skolan och fick med mig endast en tröja hem, och den köpte jag bara för att inte komma hem tomhänt..
Här får ni tre bilder från idag..galet seriösa :)

DAG 26 - NÅGOT DU VILL HA JUST NU

Kategori: 30days about me

Just nu skulle jag vilja ha en super god fruktsallad som jag kunde trycka i mig och en gullig pojkvän som skulle ligga bredvid mig och kolla på OC med mig nu, hade ju vart hur mysigt som helst.....
Sen skulle jag vilja ha sommar, dvs sommarlov! Som jag längtar. Vill ha kul långt in på nätterna ute i värmen.

18.10

Kategori: vardag

Somnade kvart över ett inatt....så jävla slut jag var imorse, och nu med!!
Leksand vann iallafall med 8-3, efter att ha legat under med 1-3 till mitten av andra period. Så jävla skön vinst!!
Hade endast tre lektioner idag. Dömmde innebandy från kl tolv till lite efter två. Så jävla jobbigt...haha. Men var lite kuuuul.
Har endast hunnit med att käka och sovit. Men ska ta tag i mitt rum så pappa blir glad...sen blir det nog sängen tidigt.

KÄÄÄMPA

Kategori: vardag

För det e ju jävligt kul att ha två timmars träslöjd??? Har avverkat en timme och nu sitter jag här och försöker få lite längre rast, men lyckas inge vidare. Ska iallafall kämpa mig igenom denna dag! Runt kl fyra idag åker jag uppåt i landet för att se på riktig hockey! Längtar nå sjuuukt :D
Men nu ska jag kämpa vidare med min svepask....